Aki abbahagyta a dohányzást, elkezdett, Az Allen Carr szemináriumon Te is könnyen és gyorsan le tudsz szokni a dohányzásról

SZÍVDERÍTŐ Nem igaz, hogy idősen már nem érdemes leszokni!

Ha betartja a leszokás legfontosabb szabályait, nagyobb eséllyel veheti fel a harcot a nikotin, a cigarettázás ellen. Készüljön fel a leszokásra!

10 tipp a dohányzásról való leszokáshoz

Tűzze ki a leszokás napját! Változtassa meg a környezetét Gyűjtse össze az összes cigarettát, hamutálat az otthonában, az autóban és a munkahelyén, és szabaduljon meg tőlük. Ne aki abbahagyta a dohányzást, hogy bárki dohányozzon az Ön otthonában Emlékezzen vissza az utolsó leszokási kísérleteire!

fogak fájnak a dohányzásról való leszokás után

Vegye számba, mi segítette abban, hogy ne aki abbahagyta a dohányzást rá, és mi nem. Ha abbahagyta a dohányzást, akkor ne gyújtson rá soha többet, még egyetlen szippantás erejéig se! Vegyen igénybe segítséget!

A vizsgálatok szerint annak nagyobb esélye van a sikeres leszokásra, aki nem csak saját magára támaszkodik, hanem mások segítségét is igénybe tudja venni. Segítséget sokféleképpen kaphat: Mondja el a családjának, barátainak, munkatársainak, hogy le akar szokni a dohányzásról, és ehhez szüksége van az ő segítségükre is.

aki abbahagyta a dohányzást, elkezdett krónikus betegségek súlyosbodása a dohányzás abbahagyása során

Kérje meg őket arra, hogy ne dohányozzanak az Ön jelenlétében, és ne is hagyják kint a cigarettát, de még a hamutálat sem. Keressen fel egészségügyi szakembert orvost, fogorvost, védőnőt, gyógyszerészt, pszichológustés kérje a tanácsát Keressen dohányzásról leszoktató csoportos foglalkozásokat, vegye igénybe a telefonos segélyszolgálatokat, olvasson dohányzással kapcsolatos leszoktató irodalmat pl.

Kifüstöljük magunkat a világból - hét történet arról, hogyan sikerült leszokni, és miért nem

Sajátítson el hasznos új ismereteket, és változtasson a szokásain Próbálja meg elkerülni a dohányzásra serkentő szituációkat.

Beszélgessen sokat, menjen el sétálni, vagy foglalja el magát sokféle feladattal, munkával. Ha először próbál meg leszokni a dohányzásról, változtassa meg a rutinszerű életvitelét.

miért fáj a hörgők dohányzáskor

Válasszon pl. Tegyen valamit azért, hogy elkerülje a stresszes helyzeteket, csökkentse a feszültségét. Vegyen egy forró fürdőt, mozogjon többet, vagy olvasson egy jó könyvet. Tervezzen minden napra valami élvezeteset.

Igyon sok folyadékot, lehetőleg vizet vagy gyümölcsleveket, de ne alkoholt vagy kávét. Használja gyógyszerét az előírásoknak megfelelően Magyarországon kétféle gyógyszert engedélyeztek dohányzásról való leszoktatásra.

már egy hétig nem dohányzom

A gyógyszerekkel megduplázható a leszokás sikeressége, a gyógyszer nélkül, kizárólag a saját akaraterőre támaszkodáshoz képest. Amennyiben a dohányos a számára leginkább megfelelő gyógyszeres kezelés mellé megfelelő életviteli és egészségügyi tanácsokat is kap az orvosától, a leszokás sikeressége akár a 6-szorosára is nőhet. A nikotinmentes tabletta vényköteles, és egy héttel a dohányzás abbahagyása előtt el kell kezdeni szedni a kezelő orvos által előírt módon.

Akkor sem célszerű kihagyni adagokat, ha Ön már úgy érzi, hogy leszokott a dohányzásról. A elkezdett esélye akkor a legkisebb, ha az előírt ideig szedi a gyógyszert, és az elkezdett utasításainak megfelelően hagyja majd abba a kezelést. A nikotinpótló készítmények tapasz vagy rágógumi formájában vény nélkül kaphatók elkezdett gyógyszertárakban.

Mózes Zsófi Hogyan ne reklámozz gyerekkel? Gyermekjogi útmutató influencereknek és hétköznapi szülőknek Fél éve, sőt lassan hét hónapja nem gyújtottam rá.

A használatuknál azonban itt is érdemes szakember véleményét kikérni, az adagolást pedig a nikotinfüggőség mértéke szerint kell meghatározni. Amennyiben Ön terhes vagy még nincs 18 éves, kevesebb, mint 10 szál cigarettát szív el naponta, vagy valamilyen súlyos betegsége van, semmi esetre se próbálkozzon önmagát gyógyszerelve a leszokással, hanem forduljon orvoshoz. Készüljön fel arra is, ha elkezdett mégsem sikerül leszoknia vagy valamilyen nehéz helyzetbe kerül A legtöbb visszaesés a dohányzás abbahagyása utáni 3 hónapon belül következik be.

Az Allen Carr szemináriumon Te is könnyen és gyorsan le tudsz szokni a dohányzásról

Éppen ezért a gyógyszeres kezelést gyakran hónapos időtartamra is javasolhatják az orvosok. Ne essen kétségbe, ha valami miatt ismét elkezdett dohányozni. Emlékezzen csak arra, a legtöbb dohányosnak többször is próbálkoznia kell ahhoz, elkezdett végleg abba tudja elkezdett a dohányzást. Néhány veszélyes szituációt azonban érdemes elkerülnie, ha nem akarja a visszaesést kockára tenni.

ha letenné a cigarettát

Alkohol Kerülje az alkoholfogyasztást. A szórakozóhelyek jelentős részében jelenleg is sokan dohányoznak. Aki abbahagyta a dohányzást ivás pedig csökkenti a gátlásokat, és kevésbé tud ellenállni egy szál felkínált cigarettának.

Dohányosok Kerülje a dohányosok társaságát. A dohányfüst, a dohányzás észlelése fokozhatja a nikotinéhségét, erősítheti a megvonási tüneteket és a dohányzás utáni vágyat.

Hízás A legtöbb dohányos hízik, miután abbahagyja a dohányzást, azonban a súlygyarapodás általában kevesebb, mint kg. Táplálkozzon egészségesen, ne egyen többet, mint korábban és maradjon aktív, sportoljon, mozogjon. Ne hagyja, hogy a súlygyarapodás eltérítse céljától, a dohányzás abbahagyásától. Vannak olyan leszoktató módszerek, gyógyszerek, amelyek csökkentik az étvágyat, és kevésbé hajlamosítanak a hízásra.

Kapcsolat Az Allen Carr szemináriumon Te is könnyen és gyorsan le tudsz szokni a dohányzásról Képzeld el, hogy az egyik reggel úgy ébredsz, hogy egyik napról a másikra abbahagytad a dohányzást! Egyszerűen nem kell, nem kívánod többé.

Rossz hangulat vagy depresszió Nagyon aki abbahagyta a dohányzást olyan módszer áll a rendelkezésre, amellyel javíthat a hangulatán. Elkezdett dohányzás abbahagyásakor jelentkező feszültségnek, rossz hangulatnak a nikotin nem a gyógyszere, hanem az oka.

  • Hatékony módszer a leszokásról
  • Kifüstöljük magunkat a világból - hét történet arról, hogyan sikerült leszokni, és miért nem
  • Referenciák – nekik már sikerült leszokni | Természetes-Egészséges-Bioexpress Megoldások
  • Dohányzás – Wikipédia
  • NiQuitin Clear transzdermális tapasz - Széna Tér Patika

Amíg nem dohányzott, addig Ön sem érezte a nikotin kiürülésekor jelentkező kellemetlen sóvárgást, szorongást. Amennyiben a szorongást, a lehangoltságot elviselhetetlennek érzi, forduljon orvoshoz segítségért, és ne nyúljon vissza a cigarettához, mert elkezdett kárba vész eddigi erőfeszítése.

Ne feledje! Ha egyszer hozzászoktatta a szervezetét a dohányfüsthöz, a nikotinhoz, az örökre emlékezni fog rá, és elkezdett képes visszaszokni rá. Ne kísértse az ördögöt, legyen határozott, és ne gyújtson aki abbahagyta a dohányzást évek múlva sem! Az első cigarettát nem szabad elszívni!

Lásd még