Hogyan lehet leszokni az édességről, Leszokás a cukorról | Ez is függőség

Hogyan lehet leszokni az édességről, Hogyan lehet leszokni a cukorról? 10 hasznos tanács!

A finomított cukorról leszokni nem egyszerű, pedig a függőségünket megsínyli az egészségünk, az alakunk, a bőrünk és fogaink is. Íme, 10 hogyan lehet leszokni az édességről, amivel kizárhatjuk a cukrot az életünkből. Első lépés: a beismerés Ha azt tapasztalja, hogy nasi nélkül el sem tudja képzelni az életét, morcos, ha nem jut hozzá az ebéd utáni csokiadagjához, akkor ön bizony függő.

Nehéz beismerni, de a cukor függőséget okoz. Minél többet eszünk belőle, annál többet kívánunk. Mi a cukor?

dohányzási betegségek képek

Mielőtt elhatározzuk, hogy száműzzük életünkből a cukrot, nem árt tisztázni, mitől akarunk pontosan megszabadulni. Mert a cukor nem csak a csokiban, a sütikben, de bizony a kenyérben, az egyéb pékáruban, a tejben és még sok más élelmiszerben is megtalálható.

dohányzás leszokni a dohányzásról hogyan lehet megérteni, hogy leszokik a dohányzásról

Jelöljük ki, melyek azok a cukortartalmú élelmiszerek, amelyeket nélkülözni tudunk és melyek azok, amelyeket nem. Szabaduljunk meg otthonunkban a csábító élelmiszerektől!

hogyan lehet leszokni az édességről mit lehet inni a dohányzás vágyával?

Mert ha nincs otthon édesség, kísértésbe is nehezebben esünk. Dobjuk ki vagy ajándékozzuk el édességkészleteinket! Vonatkozik ez nem csak az édességekre, de a cukorral teli félkész termékekre ketchup, szószok is. A nassokat pedig cseréljük le! Chips helyett jöhet a sózatlan mandula vagy a tökmag, csoki helyett pedig dió, alma, mazsola.

Kerüljük el a csapdákat!

További ajánlott fórumok:

Nem csak az édességek vannak tele cukorral, hanem a gyümölcsjoghurt, a boltban kapható tejberizs, zabkása vagy a gyümölcslé is. Nem kell kizárnunk ezeket az ételeket az életünkből, de jobb, ha otthon készítjük el őket.

Podlupszki Csaba Gasztroenterológus Dr. Podlupszki Csaba Alapiskolai tanulmányaimat Párkanyban vegeztem, majd a gimnáziumot a pozsonyi Duna utcai magyar nyelvű gimnáziuban folytattam. Kép nagyítása Világszerte sokakat érint a cukorfüggőség, ami a fejlett országokban egyre inkább népbetegségnek számít.

A natúr joghurtot ízesítsük friss vagy fagyasztott gyümölccsel, a reggeli dzsúszt pedig facsarjuk saját kezűleg. Adjunk időt magunknak!

Így küzdd le az édesség iránti vágyad | Well&fit

Az első időszak nagyon nehéz lesz. Egyeseknek két hét is elég, hogy a cukor utáni sóvárgása megszűnjön, másoknak több időre van szüksége. Adjunk időt, hogy a cukor kiürülhessen a szervezetünkből, a testünk detoxilálódjon.

dohányzás ellenőrzése Finnországban mi lehet leszokni a dohányzásról

A  legnehezebb időszakban kell kitartani és utána egyre könnyebb lesz, míg végül teljesen megszokjuk a mesterséges cukroktól mentes életet. Igyunk több vizet!

Itt a legtutibb módszer, hogy végre teljesen leszokj a cukorról

Amikor elhatalmasodik rajtunk az édesség utáni vágy, legjobb, amit tehetünk, hogy megiszunk egy nagy pohár hideg vizet. Csavarjon bele citromlevet vagy dobjon a poharába pár szelet lime-ot vagy mentalevelet! Kényeztessük magunkat!

Tóth Gábor Élelmiszer-ipari Mérnök - Az Élőkultúrás, a Pre és Probiotikumokról

Attól még, hogy a cukrot elhagyjuk az életünkből, nem kell az összes kényeztetésről  lemondanunk. Néha-néha jutalmazzuk meg hogyan lehet leszokni az édességről egy-egy kocka cukormentes vagy magas kakaótartalmú étcsokival, házi gyümölcsjoghurttal, süteménnyel. Óvakodjunk a pótlástól!

Győzze le az édesség utáni vágyat!

A jutalomfalatok csak esetenkénti megoldásként szolgáljanak, és csak néha vegyük őket elő! Hiába mondunk le a cukorról, ha más édesítőkkel pótoljuk, sokkal nehezebb lesz a leszokás, ráadásul az édesítők nagy része becsapja a szervezetet, amely az édes íz hatására a bevittnél több kalóriát követel.

Éttermi veszélyek Ne gyengüljünk el akkor sem, ha étterembe megyünk! Válasszunk olyan ételt, amely a legjobban beilleszthető a diétánkba! Együnk inkább előételt, főételt és mondjunk le a desszertről!

Egyszerre csak egyet! Ne állítsuk magunkat túl nehéz feladat elé. Haladjunk lépésről lépésre a célunk felé!

Leszokás a cukorról | Ez is függőség

Lassan, de biztosan szokjunk le a cukorról: először csak az ebéd utáni csokit hagyjuk el, majd jöhetnek a cukros üdítők, igyuk napról napra kevesebb cukorral a kávénkat és így tovább. Apránként könnyebben megy a leszokás.

  1. A cukorfüggőség talán a legelterjedtebb "betegség" a világon.
  2. Itt a legtutibb módszer, hogy végre teljesen leszokj a cukorról - Ripost
  3. Győzze le az édesség utáni vágyat!
  4. Szerző: Ripost Válaszd ki a saját módszered!

Ennek érdekében étkezzünk naponta ötször, kisebb adagokat, hogy mindig jóllakottnak érezzük magunkat!

Lásd még