Leszokni velünk a dohányzást. Plázs: Ezt teszi velünk a cigaretta - tíz év alatt | 12ora.hu

Leszokni a dohányzásról 10 évig

Hazai és külföldi adatok, tanulmányok | Dohányzás Fókuszpont

Cigaretta helyett kilók? Cikk megjelenésének dátuma: A dohányzásról való leszokás cseppet sem könnyű dolog. Nem elég a megszokott mozdulatok, a cigaretta íze és a nikotin utáni vágy, még a plusz kilók miatt is aggódhatunk.

A leszokást követő elhízás elsősorban a régóta dohányzókat és az erős dohányosokat veszélyezteti, de lássuk, hogy miért!

leszokni velünk a dohányzást ki hagyta abba a dohányzást, hogyan csinálta

A dohányzás sokaknál már a napi rutin részét képezi. A cigaretta hiányzik a reggeli kávé mellé és az ebéd után, sőt, már magának a mozdulatnak a hiánya is gyötrelmet okozhat. Sokan, hogy elnyomják a hiányérzetet- pótcselekvésbe, legtöbbször nassolásba kezdenek. A dohányzás csökkenti az étvágyat és rontja a szag- és ízérzékelést.

ha úgy dönt, hogy leszokik a dohányzásról

A cigaretta letevése után idővel ezek az érzékek felerősödnek, aminek hatására fokozódik az ételek utáni vágy. A cigaretta nikotintartalma fokozza az anyagcserét, így ha a leszokás után nem is eszünk többet a megszokottnál, a plusz kilók mégis könnyebben feljönnek.

Egy francia és brit szakemberekből álló csoport 62 olyan kutatást hogyan lehet leállítani a stresszt meg, ami a dohányzást abbahagyó emberek testsúlyának változását vizsgálta.

Cigaretta helyett kilók?

Ezekből a kutatásokból az derült ki, hogy a leszokók átlagosan 4,2 kilót híztak. A résztvevők 13 százalékánál több mint 10 kg hízást mutattak ki egy év alatt. Aggodalma tehát nem alaptalan, de könnyen orvosolható.

Hogy a felesleges kilók útjába álljon, csupán előre kell gondolkoznia.

  • Miért sokan nem hagyják el a dohányzást?
  • European Data Portal
  • Leszokni a dohányzásról 30 évig Köszönjük, üzenetét elküldük a szerzőnek.
  • Hogyan szokjunk le a dohányzásról? | BENU Gyógyszertárak

Már mielőtt belevágna a leszokásba, élete más területein is vezessen be változtatásokat. Ha idáig nem tette, kezdjen el rendszeresen sportolni, de ne várjon el magától túl sokat, kezdje például esti sétával vagy kerékpározással!

A testmozgás nemcsak arra jó, hogy erőnlétét javítsa, de arra is, hogy ne vágyjon más pótcselekvés után. Táplálkozzon egészségesen, de nem kell magát sanyargatnia! Lényeg a kiegyensúlyozott és változatos étrend.

  1. 5 tipp, ami segít leszokni a dohányzásról | BENU Gyógyszertárak
  2. Fáj a szívem, amikor abbahagyom a dohányzást

Nassolhat egészséges dolgokat is, mint például gyümölcsöket, olajos magvakat, joghurtot. Ha úgy érzi, segítségre van szüksége, forduljon dietetikus szakemberhez! A dohányzásról leszokás előnyei: már a cigi letétele után 8 órával javul a fizikai közérzet nap múlva csökkenek a légzési panaszok nap múlva az ízlelés és a szaglás is javul hét múlva a megvonási tünetek is megszűnnek hónap múlva a légzési funkciók is javulnak a súlyos tüdőgyulladás, légúti betegségek kockázata év múlva nem nagyobb, mint a nem dohányzóké jelentős anyagi megtakarítást érhetünk el, valamint a környezetünkben élők egészségét sem károsítjuk.

A leszokni velünk a dohányzást kilók könnyen megelőzhetőek, ez tehát nem jelenthet kifogást, hogy lemondjon a leszokásról!

Abbahagytam a dohányzást és elkezdtem lehet fogyni, ha leszokik a dohányzásról?

Leszokni velünk a dohányzást feledje, változtatni sohasem késő. Amennyiben továbbra is aggódik a felesleges kilók miatt, gondoljon arra, hogy körülbelül kg súlyfelesleget kell felszednie ahhoz, hogy egészségét olyan mértékben veszélyeztesse, mint most a dohányzással.

A Journal of the American Medical Association című folyóiratban publikált kutatás szerint, ha elhízunk a dohányzás abbahagyása után, még akkor sem olyan nagy a kockázat a szív- és érrendszeri betegségek kialakulására, mintha folytatjuk a dohányzást.

  • Leszokni a dohányzásról 30 évig - Ezt teszi velünk a cigaretta - tíz év alatt
  • Video terhesség és dohányzás

OTP egészpénztári számlára vérnyomásmérő és vércukorszintmérő is megvásárolható.

Lásd még