A dohányzásról való leszokás rajzolása

a dohányzásról való leszokás rajzolása

Ha valaki le szeretne szokni a nikotinról, nincs könnyű dolga, mert bár a fizikai elvonási tünetek hétig tartanak, a pszichikai függőség akár évekig is elhúzódhat.

  • Arc a dohányzásról való leszokás után - Olvasási mód:
  • Hagyja el a dohányzást automatikus javaslat alapján
  • Csuth Ágnes, családorvos Abbahagyom a dohányzást - bizonyára sokaknak ismerősen hangzik ez a fogadkozás.
  • 10 tipp a dohányzásról való leszokáshoz
  • Közmondások és mondások az alkoholizmusról, az ivásról A dohányzás ma talán a legnagyobb egészségkárosító ártalom, az alkohol gyermekcsoportokon megpróbáljuk a dohányzás elleni nevelés újszerű.
  • 5 kilót is felszedhetsz, ha leszoksz a cigiről - Fogyókúra | Femina
  • Női Egészség Éve Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

Az egészségünket súlyosan károsító hatásai miatt veszélyes függőség a dohányzás, érrendszeri betegségeket, illetve rákot is okozhat. A dohányzásról való leszokást több tényező is nehezítheti.

A dohányzás pszichológiája

Ilyen például, ha a dohányos eleve kételkedik a leszokás sikerében, ha a környezetben sok az aktív dohányos, ha a dohányzás mellett rendszeresen alkoholt fogyaszt, illetve, ha erősen hisz a dohányzás stresszoldó hatásában, különösen a munkahelyi környezetben.

Pedig a dohánymentes élet előnyei már az első napokban jelentkeznek. Jelentősen javul szaglásunk, ízlelésünk, illetve jobban bírjuk a terhelést és a munkát is. Néhány apró trükkel segíthetjük magunkat, hogy ne essünk vissza az első napok sikere után.

Út egy egészségesebb élet felé

Erős dohányosoknál szükséges a nikotin átmeneti pótlása Mivel a dohányzásról való leszokás idején sokaknál fokozódik az idegesség és az álmatlanság, tanácsos valamilyen nikotinpótló terméket alkalmazni. Ezzel az elvonási tünetek és a cigaretta utáni vágy is csökkenthető. Erre a célra megfelel a nikotinos rágó, az orrspray vagy a tapasz. A kezelésnek ezt a típusát nikotin helyettesítő kezelésnek hívják.

a dohányzásról való leszokás rajzolása ha dohányzik éjszaka, hogyan lehet leszokni

Figyeljen a napi rutinjára A dohányzás az esetek jelentős részében egy pótcselekvés. Reggeli előtt, munkába menet, a munkahelyi szünet alatt, illetve barátokkal töltött időben sokan gyújtanak rá, az évek alatt pedig ezek az 5 percek rutinná válnak.

A dohányzásról való leszokás és a súlygyarapodás megelőzése

Készüljünk fel ezekre a helyzetekre. Reggel együnk inkább egy almát, a munkahelyünkön inkább mozogjunk vagy tartsunk pihenőt, illetve esténként kerüljük a füstös helyeket.

a dohányzásról való leszokás rajzolása fájdalom a kézben dohányzás után

Mozogjon, sportoljon Csodálkozni fog, hogy újra milyen sportos lett, és a tüdeje végre friss levegőhöz jut, a teste oxigénnel töltődik fel. Ezen kívül a sport az esetleges súlyfelesleg ellen is hatásos. A dohányzásról való leszokás rajzolása is észrevehető, hogy aktív sport mellett sokkal kevésbé vágyik az ember egy cigarettára.

a dohányzásról való leszokás rajzolása leszokni a dohányzásról, mi folyik a testtel

Keressen indokokat Fontos, hogy tisztában legyünk a leszokás előnyeiről, életünkre gyakorolt pozitív hatásairól. Fontolja meg, milyen előnyökkel járna, ha már nem dohányozna.

A dohányzásról le lehet szokni! Hasznos tanácsok a füstmentes élethez

Nincs többé kellemetlen szájszag, füstszagú ruhák, telefüstölt lakás, az ételek íze jobban élvezhető, kevesebb köhögés, növekvő várható élettartam. Nem mellékes tényező, hogy havi szinten több tízezer forintot spórolhat meg, éves szinten pedig egy luxus utazás árát. Mindig tartsa szem előtt ezeket az előnyöket. Még jobb, ha egy cetlire feljegyzi indokait, és ha újra kísértésbe esne, olvassa fel őket magának.

2. Ünnepelje meg a leszokást!

Jutalmazza meg saját magát Gyűjtse az elején egy dobozba a cigarettára szánt pénzt, majd hetente vegyen belőle ajándékot saját magának. Jegyezze fel minél több helyre mennyi ideje nem dohányzott, és kerek számoknál ünnepelje meg leszokni a dohányzásról, ha híztam sikert. Minél több pozitív impulzus éri a leszokás miatt, annál nagyobb eséllyel maradt távol a visszaeséstől.

Lásd még