Azzal érveltem, hogy leszokom a dohányzást. A trafikokba kényszerítik az e-cigarettát is

azzal érveltem, hogy leszokom a dohányzást

Kapcsolat A 9 legveszélyesebb tévhit a dohányzásról Nem telt még el 50 év, amióta az ember egyáltalán ráébredt arra, hogy a dohányzás ártalmas az egészségre.

a dohányzó fejfájástól, mit kell tenni dohányzási kódolás a melitopolban

Most már persze nem kérdés, hogy a cigifüst káros ráadásul nemcsak arra nézve, aki szívja, azzal érveltem arra is, aki egy légtérben van velemégis máig rengeteg tévhit kering a dohányzás valódi természete körül.

Miért nagyon veszélyesek ezek a mítoszok? Legfőképp azért, mert nagyon nehéz őket lerombolni, és rengeteg dohányos szinte pajzsként, vagyis ürügyként használja őket a leszokás halogatására.

  1. Index
  2. A tervezet szerdai szakbizottsági vitájában az ellenzék próbált lazítani a jövő nyártól hatályos szigorításokon, ám egyetlen módosító indítványukat sem támogatták a kormánypárti képviselők.

Ugye te nem esel ebbe a hibába? Íme 9 legtöbbet hallott és legveszélyesebb dohányosi tévhit egy csokorba szedve Tévhit 1: Elég csak végigmenni a körúton, a nagyvárosi szennyezett levegő legalább annyira káros az egészségemre, mint a cigifüst.

milyen tabletták vannak a dohányzásról való leszokáshoz ha lemond a fejfájásról

Ezt ugye senki nem gondolja komolyan? Még a legszennyezettebb nagyvárosi levegőben is alacsonyabb a káros anyagok koncentrációja, mint a dohányfüstben. Egy azzal érveltem körülbelül vegyület található, ebből 40 komponens ma már bizonyítottan rákkeltő hatású.

Tévhit 2: Én a light cigiket szívom, azokban alig van kátrány és nikotin.

Hagyja abba a dohányzást és éhes

Nincs olyan, hogy egészségesebb cigi. A cigidobozokon feltüntetett nikotin, kátrány és szénmonoxid tartalom ugyanis egy géppel végzett mérés eredménye, ami csupán egy dolgot nem veszi figyelembe: hogy ki, milyen intenzitással és mennyi ideig szívja a cigarettáját.

Tévhit 3: Leszokni borzasztóan nehéz! Rászokni könnyű volt? Nem kell, hogy nehéz legyen. Hogy leszokom a dohányzást a pillanatban, ahogy a mentális függőségedet, tehát a dohányzással kapcsolatos gondolataidat helyre tudod tenni, megnyerted a háborút.

Járványként terjed a veszélyes szokás Magyarországon

Biztos te is sokat hallod, hogy minden fejben dől el, és így is van. Ha megvan a módszered, ha megérted a függőséged működési mechanizmusát, akkor tudsz sikerrel harcolni ellene. Tévhit 4: 30 év dohányzás után már minek szokjak le? A leszokás nem korfüggő! Bármilyen idős korban, és bármilyen hosszú aktív dohányosi múlt után teszed le a cigit, annak rövid időn belül csípő a dohányzástól előnyei lesznek a szervezetedben.

Könnyebb a párunkkal közösen leszokni a dohányzásról? - Mindset Pszichológia

Na, meg a pénztárcádban és a környezetedben: 5 év alatt napi 1 -1 Ft-os cigarettával számolva közel 2 millió forintot spórolsz meg, ha leteszed a cigit. Tévhit 5: A dohányzás csak egy rossz szokás.

hogyan hagytam abba a dohányzást örökre

És igen, elérkeztünk a legveszélyesebb tévhithez! Körmöt rágni, meginni naponta 8 kávét, rendszeresen kihagyni a reggelit és rákattanni mindig egy újabb sorozatra — na, ezekre mondhatjuk, hogy rossz szokás.

Plusz pénzzel és szabadnapokkal szoktatnák le az embereket a dohányzásról

De a dohányzás egy kőkemény függőség. Ráadásul nemcsak fizikai azaz nikotin függőséghanem ami ennél is nagyobb rabságot jelent, mentális függőség egyszerre. Tévhit 6: Az alkoholfüggőség sokkal károsabb. És azt mégsem üldözik annyira, mint a dohányosokat.

Miben segíthetünk?

Ma már tudjuk, hogy orvosi szempontból a dohányzás ugyanolyan DROGfüggőség, mint a kokain vagy heroin használata! Sőt, a fent említett mentális függőség szempontjából még alattomosabb is ezeknél a kemény drogoknál.

Dohányzás miatt Magyarországon minden Ezek után szerinted érdemes azzal érvelni, hogy bezzeg az alkohol károsabb függőség?

Tévhit 7: Ha leteszem hogy leszokom a dohányzást cigit, el fogok hízni.

Márkajelzés nélkül elsőként Ausztráliában árulnának cigarettát Dohányzás ellenőrzése Ausztráliában

Igaz, hogy aki dohányzik, annak idővel egyre romlik a szag és íz-érzékelése is, ezzel párhuzamosan pedig sok esetben az étvágya, ám ez nem jelenti automatikusan azt, hogy a dohányzás elhagyása után törvényszerű az elhízás. Aki a dohányzás elhagyásakor nem változtat túlságosan az étkezési szokásain, nem menekül egészségtelen ételek nassolásába, az nem is fog hízni.

Ezzel szemben a dohányfüst igazoltan rákkeltő hatású. Szóval jó ötlet fogyókúrának használni a cigit? Hát, nem tudom… Tévhit 8: A dohányzás segít leküzdeni a stresszt. Érezted már magad beszorítva egy helyzetbe? Nem volt túl jó érzés, igaz?

A trafikokba kényszerítik az e-cigarettát is

Márpedig a dohányzás pontosan egy ilyen ördögi körben tartja a szervezeted. Hisz mi történik? Ha egy nemdohányzó ideges, és rágyújt egy cigire, attól még egyáltalán nem fog megnyugodni, igaz?

Persze, hogy nem, hiszen egy szál cigivel semennyire nem oldja meg az idegessége valódi kiváltó okát.

Plusz pénzzel és szabadnapokkal szoktatnák le az embereket a dohányzásról

Akkor hogy lehet az, hogy egy dohányos mégis úgy érzi, megnyugszik a cigitől? Hát úgy, hogy egy dohányosnál alapvetően a szervezete által megszokott nikotinszint csökkenése okoz feszültséget. A szervezet ugyanis idővel hozzászokik a folyamatos nikotinbevitelhez, és amikor ez a megszokott nikotinszint lecsökken, akkor jön a hiányérzet, az elviselhetetlen nyugtalanság és feszültség érzés.

Ezt az érzést pedig csak egy újabb cigaretta elszívásával lehet csillapítani. Látod már, hogy zárod magad minden egyes újabb cigivel egy ismétlődő ördögi körbe? Tévhit 9: Bármikor abba tudnám hagyni, ha akarnám. Igen talán ez a dohányzásod kezdetén így is van, de aztán szép lassan már nem te uralod a cigarettát, hanem ő ural téged!

A trafikokba kényszerítik az e-cigarettát is

A dohányzás sajnos pont nem arról szól, hogy független vagy és szabadon döntesz. Épp ellenkezőleg: függsz. Ha érdekel, hogyan tud segíteni neked az Allen Carr leszoktató módszer, kattints ide.

Lásd még