A dohányzásról való leszokás akaraterő. Leszokás a dohányzásról - Milyen szerek segíthetnek?

A dohányzásról való leszokás akaraterő

A leszokás nem akaraterő kérdése!

Szerző: OnlinePszichologus. Minden év november harmadik csütörtökén dohányzásmentes napot tartunk. Ennek apropóján jelen cikkünkben arról fogunk szólni, mi a leghatékonyabb módja a dohányzásról való tartós leszokásnak.

Valóban ennyi?

Előző blogbejegyzésünkben arról írtunk, hogy miért nehéz leszokni a cigarettáról. Mivel a dohányzás krónikus függőségi betegséga többi függőséghez hasonlóan jellemző rá a visszaesés.

A dohányzásról való leszokás akaraterő

Ezen kívül még a dohányzás abbahagyását követően évekig, vagy akár évtizedekig tarthat a sóvárgás A dohányzásról való leszokás akaraterő dohány után. A leszokás akaraterő kérdése? Sokan mondják, hogy a leszokáshoz csak erős akarat és elhatározás szükséges. Fontos tudni azonban, hogy a helyzet a legtöbbször nem ilyen egyszerű. Hiába határozzuk el, hogy megtanulunk egy idegen nyelvet, ettől még nem leszünk automatikusan a tudás birtokában.

Le szeretnék szokni a dohányzásról. Mit tegyek?

Hasonlóan van ez a cigaretta elhagyásával kapcsolatban is. A testi-lelki függőség miatt az elhatározás sokszor kevés. Ráadásul a viselkedéses függőség fogalma azt jelenti, hogy megszokássá válik számunkra a rágyújtás. Bizonyos szituációkban automatikusan tesszük meg, melynek valamilyen funkciója van életünkben. Sokan például stresszes helyzetekben vagy ezek után dohányoznak.

Ebben az esetben feltétlenül szükséges a dohányzás tartós elhagyásához újabb stresszkezelő stratégiák kifejlesztése.

A viselkedésváltozás szakaszai 1.

anti-nikotin kollekció a leszállók számára

Váratlan, ismeretlen, nehéz helyzetekben a visszaesés megtörténhet. Bármelyik szakasznál is tart, van segítség.

A viselkedésváltozás szakaszai

A dohányzás leszokás támogatással foglalkozó szakemberektől minden szakaszban személyre szabott támogatást kaphat. Az orvosi tanácsadás, az önsegítő anyagok, az intenzív egyéni és csoportos tanácsadás és a proaktív telefonos tanácsadás is bizonyítottan hatékony módszerek a leszokás támogatásában.

  1. A legtöbb, komolyan leszokni vágyó beteg orvosi segítséggel jut el a célhoz.
  2. A dohányzásról való leszokás gyógyszermentesen - Online pszichológus
  3. Le szeretnék szokni a dohányzásról. Mit tegyek? | Dr. Czompó Márta – Tüdőgyógyászat, Allergológia
  4. Leszokni a dohányzásról 3 lépésben - Egészségtükö12ora.hu

Miért hatékony segítség a csoportos forma a leszokásban? A nikotinfüggőséget nemcsak a nikotin, hanem sok szokás is fenntartja. A leszokáshoz a viselkedés, illetve a szokások megváltoztatása is szükséges.

Gondoljunk csak bele, néhány évtizede még nem volt erre speciálisan kifejlesztett módszer, így aki változtatni akart, és meg akart szabadulni szenvedélyétől, kizárólag saját magára számíthatott, csakis saját magában bízhatott, hogy végig tudja csinálni. És vagy elbukott, vagy nem.

Amennyiben a dohányos személynek erős a motivációja a leszokásra, határozott döntést hozott a leszokás mellett, ezeknek a szokásoknak a megváltoztatásában, segíthet a csoport. A leszokáshoz sok mindent máshogy kell csinálni.

Bejegyzés navigáció

A résztvevő döntése és felelőssége, hogy változtat-e. Ha rendszeresen eljön a csoportra és aktívan részt vesz benne, sok segítséget és támogatást kap a csoportvezetőtől és a többi sorstárstól.

enyhe mellkasi nyomás legjobb cigaretta gyógyszerek

A leszokás folyamat, és ebben a csoportban mindenki ugyanazon a folyamaton megy végig. A csoportmunka a tagok aktív részvételére épít.

Még ajánljuk

A csoport mérete, időtartama és az alkalmak száma a csoportvezetőtől függ. Kolléganőmmel szerzett tapasztalataink szerint fővel, 60 percben, 6 alkalommal tartjuk leghatékonyabbnak.

A dohányzásról való leszokás akaraterő amikor abbahagytam a dohányzást, engem

A csoporton végzett aktív munka mellett a csoporttagok fontos feladatokat kapnak a csoportok közti időszakokra is, ún.

Ilyenkor kitűzésre kerülnek különböző célok, melyek segítenek a leszokásban. Találkozásaink alkalmával mindig megbeszéljük az előrehaladást, és minden alkalommal vannak újabb témák és gyakorlatok is.

A dohányzásról való leszokás akaraterő

Minden tagnak van ideje és lézeres kódolás a dohányzáshoz részt venni a közös munkában. Alapszabály, hogy ami a csoporton elhangzik, az csoporttitok, vagyis a csoporton belül marad, azt senki nem adja tovább másnak.

Van, aki könnyen halad előre, más kevésbé, és a visszaesések a folyamat során természetesek.

A dohányzásról való leszokás akaraterő a dohányzásról való leszokás meghosszabbítja az életed

A csoportban megtanulható, hogyan lehet sikeresebben megküzdeni a nehézségekkel. Amennyiben szeretne leszokni a dohányzásról, jelezze a területileg illetékes tüdőgondozóban vagy hívja a es ingyenesen hívható zöld számot, ahol szakemberek A dohányzásról való leszokás akaraterő a leszokásban.

Felhasznált irodalom: Kovács Gábor szerk. Dohányzás és leszokás.

Ez is érdekelhet

Medicina könyvkiadó Zrt. Urbán Róbert PhD Sorvezető leszokás támogató csoportok vezetéséhez. Kíváncsi további érdekességekre? Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Le akarja tenni a cigarettát? Ezért nehéz segítség nélkül leszokni

Név Leave this field empty if you're human: Ha kérdése vagy javaslata van szolgáltatásunkkal kapcsolatban, kérjük lépjen kapcsolatba velünk! Kijelentem, hogy elmúltam 18 éves.

Az agykontroll akár a dohányzásról való leszokásban is segíthet - 12ora.hu

Kijelentem, hogy 14 és 18 év közötti vagyok, de a törvényes képviselőm hozzájárulásával használom ezt az oldalt.

Lásd még