Dohányzás leszokni a dohányzásról. Leszokás a dohányzásról: ezek a módszerek váltak be

A leszokás folyamata

Az Aspirin® Protect-ről A dohányzásról le lehet szokni!

dohányzás leszokni a dohányzásról hogyan lehet megszabadítani magad a dohányzástól

Hasznos tanácsok a füstmentes élethez Talán kevesen tudják, hogy hazánkban a dohányosok kb. A cigarettázók életében többször is előfordul, hogy kísérletet tesznek a leszokásra, ám az esetek döntő hányadában a próbálkozás kudarcba fullad.

Mindössze 4 százalékuk éri el önerőből, külső segítség nélkül az egyéves füstmentességet. Kell-e fizetni azoknak, akik a központjukhoz fordulnak segítségért? Szolgáltatásainkat bárki térítésmentesen veheti igénybe. Fennállásunk óta több mint tízezer embernek nyújtottunk segítséget a dohányzásról való leszokásban, és bízunk abban, hogy közreműködésünkkel a továbbiakban is sokaknak sikerül letennie a cigarettát.

a lányok abbahagyják a dohányzást

Mindazoknak javasoljuk felhívni a ingyenesen hívható zöld számot, illetve felkeresni a www. Központunkban képzett tanácsadók — orvosok, pszichológusok, egészségtanárok — végeznek telefonos, egyéni és csoportos leszokás támogatást.

  1. Leszokni a dohányzásról, vagy sem
  2. A jobb tüdő fáj a dohányzás után
  3. Így sikerülhet végleg a leszokás! - HáziPatika

Segítséget nyújtunk abban az esetben, ha valaki fontolgatja, hogy végleg leteszi a cigarettát, de nem tudja, hogyan fogjon hozzá. Tanácsot tudunk adni akkor is, ha az illető már belevágott a dohányzásról való leszokásba, esetleg már többször próbálkozott, és ezúttal ismét elhatározta, hogy végleg felhagy ezzel a káros szokással.

A leszokás folyamata

Azokkal is szívesen foglalkozunk, akik már abbahagyták a füstölést, de attól tartanak, hogy visszaesnek, és természetesen a visszaesők is támogatást kaphatnak tőlünk. Az évek során bizonyára sok tapasztalat gyűlt össze azzal kapcsolatban, hogy mi szükséges a leszokáshoz. Melyek a sikerhez vezető út legfontosabb kulcselemei?

Pedig a nikotin éjjel kiürült az agyból, kéne az új adag. Végre előkerül egy szál, a nikotin három másodperc alatt eljut az agyba, a világ újra gyönyörű.

Mindenekelőtt meg kell hozni a döntést. Ha ez megtörtént, segítségért kell fordulni, lehetőleg orvoshoz, mert a nikotinfüggőség legyőzéséhez akár még gyógyszer alkalmazására is szükség lehet.

A dohányzás mértéke és időtartama, a nikotinfüggőség foka, az ismert, vagy feltételezett társbetegségek, az illető kora, állapota, esetleges terhessége mind megannyi tényező, amelyek befolyásolhatják a megfelelő leszokási módszer megválasztását, ajánlását.

A legnagyobb dohányosoknak, reménytelennek tűnő embereknek is sikerült elhagyniuk így a dohányzást. Mielőtt belekezdenénk néhány apró, de annál fontosabb lépés. A leszokáshoz vezető tanácsok ismerete rendkívül fontos, így először arra kérem, iratkozzon fel a hírlevélre, melyben folyamatosan küldöm Önnek ezeket a kipróbált, biztosan működő módszereket ingyenes. Több ezer ember kezelésének tapasztalata után mondom, Önnek is tudnia kell ezekről az információkról, hogy leszokása megfelelő alapokon álljon.

Ezért tanácsos, hogy a leszokni kívánó dohányos szakemberrel közösen határozza meg a leszokási stratégiát. A füstmentes életre való felkészülés első lépése az optimális időpont kitűzése.

A leszokás pozitív következményei

Azt szoktuk javasolni, hogy a leszokni kívánó személy az elhagyás előtt öt nappal gondolja végig a céljait. Tegye fel magának a kérdést: miért akar leszokni a dohányzásról? Avassa be a környezetét a terveibe, és ne vásároljon több cigarettát.

A következő napon tudatosan figyeljen oda, hogy mikor és miért gyújt rá. Gondolja végig, hogy mit tesz majd a rágyújtás helyett, és próbáljon relaxálni. Az elhagyás előtt három nappal tervezze el, hogy mire fordítaná a megtakarított pénzt.

EXTRA AJÁNLÓ

Vegye számba, hogy kitől kaphat segítséget, ha támaszra lesz szüksége. Az elhagyás előtt két nappal cserélje le az ágyneműjét, mossa ki a függönyöket, takarítson ki.

  • A dohányzásról való leszokás és a súlygyarapodás megelőzése | 12ora.hu
  • Tüdőrákban vezetünk Miben áll a segítség?
  • Könnyebb leszokni a dohányzásról mínusz
  • Dohányzás nélkül

Közvetlenül az elhagyás előtti napon dobjon ki minden dohányterméket, tegye el a hamutartót, öngyújtót. Az első füstmentes napra érdemes minél több programot beiktatni, amelyek elterelhetik a figyelmét. Ajánlatos emlékeztetni a családtagokat, barátokat és munkatársakat dohányzás leszokni a dohányzásról, hogy elérkezett a nagy nap. Végül, aki már idáig eljutott, megérdemli, hogy megünnepelje a döntését, és megjutalmazza magát valamilyen régen vágyott dologgal.

figyelj, hagyjuk abba a dohányzást

Mi a dohányzás leszokni a dohányzásról, ha valaki már letette a cigarettát, de hirtelen rátör dohányzás leszokni a dohányzásról vágy, hogy újra rágyújtson? Érdemes jó előre számba venni, hogy melyek azok az ingerek — például a kávézás, a baráti összejövetelek, az italozás —, amelyek kiválthatják a dohányzás utáni késztetést. Bizonyos szokásokon változtatni kell: aki például megszokta, hogy ebéd után rágyújt, az a cigaretta helyett mosson fogat, vagy fogyasszon el egy almát.

A figyelmet kellemes tevékenységekkel — kertészkedéssel, zenehallgatással — tanácsos melyik droggal leszokni a dohányzásról. A dohányzás utáni sóvárgás egyébként néhány hét alatt csökken, tehát minden egyes füstmentes nap közelebb visz a sikerhez.

A leszokás gyógyszereiről röviden. A nikotinos készítmények akkor tudnak segíteni a leszokásban, ha jól használjuk őket.

Lásd még