Féljen a dohányzásról. Dohányzás nélkül

Nem a tüdőrák a dohányzás legnagyobb kockázata!

Félelem: El fogok hízni Hogyan lehet félni a dohányzásról? Csuth Ágnes, családorvos Abbahagyom a dohányzást - bizonyára sokaknak ismerősen hangzik ez a fogadkozás.

leszokni a szívverést

Cikkünkben hogyan lehet félni a dohányzásról? Keressen indokokat! Csak az érheti el a célt, és szokhat le a dohányzásról, aki valóban motivált.

Hogyan lehet félni a dohányzásról?

Fontolja meg, milyen előnyökkel járna, ha már nem dohányozna: nincs többé kellemetlen szájszag, füstszagú ruhák, telefüstölt lakás, az ételek íze jobban élvezhető, kevesebb köhögés, növekvő várható élettartam. Mindig tartsa szem előtt ezeket az előnyöket! Még jobb, ha féljen a dohányzásról cetlire feljegyzi indokait, és ha újra kísértésbe esne, olvassa fel őket magának. Ünnepelje meg a leszokást! Fejezze ki környezetében is, hogy leszokott a dohányzásról!

Néhány ember úgy érzi, mindent el kell tüntetnie a lakásából vagy a munkakörnyezetéből, ami a dohányzásra emlékezteti — cigarettát, öngyújtót, hamutartót. Félelem: El fogok hízni Másoknál az válik be, ha például egy régi hamutartót színültig töltve régi cigarettákkal szem előtt hagynak — elrettentésképp. Hirdetés 3.

Tartalomjegyzék

Kerülje a stresszt! Aki a stressz és az idő nyomása alatt áll, általában hamarabb gyújt cigarettára. A dohányzásról való leszokás kezdetét időzítse stresszmentes időszakra! Sokak könnyebben mondanak búcsút a káros szenvedélyüknek egy nyugalmasabb munkahelyi időszak alatt. A 4 leggyakoribb félelem, amiért nem szoksz le a dohányzásról - Egészség Femina A test stressz a dohányzásról való leszokáskor Leszokni a dohányzást 1 héten belül Miért könnyebb lesz, ha abbahagyja a dohányzást?

Önnek mi segítene és mi nem?

A rituálék pótolják a féljen a dohányzásról A mottó: Nem lemondani, hanem helyettesíteni! Forrás: University of Vermont Fordította: Csontos Erika Michael Zvolensky szorongás-szakértő idejének legnagyobb részét azzal tölti, hogy a szorongás és az addikció kölcsönös összefüggéseit bogozgatja, ebben számos ösztöndíj és a National Institute of Mental Health dollármilliói támogatják őt.

Idén ősszel egyetemi előadást tartott Szorongás, dohányzás és a dohányzásról való leszokás címmel. Gondoljon kellemes dolgokra, amelyek a szokásos cigarettát helyettesíthetik- és élvezze az újat!

A reggeli cigarettát cserélje egy almára! A stresszes szituációban elszívott cigaretta helyett tartson inkább pihenőt, vagy mozogjon 5 percet, vagy tegye vízszintes helyzetbe a lábát!

féljen a dohányzásról

Füstös kocsmák helyett menjen étterembe, stb. Kell a dohány? Nikotinpótlás szükséges! Ne félj leszokni a dohányzásról!

Vitalitás tippek a Vitallandtól

Mivel a dohányzásról való leszokás idején sokaknál fokozódik az idegesség és az álmatlanság, tanácsos valamilyen nikotin pótló terméket alkalmazni. Ezzel az elvonási tünetek és a cigaretta utáni vágy csökkenthető. Még több termék Félsz, hogy kimaradsz az életből Számtalan olyan szituáció van az életben, féljen a dohányzásról úgy gondolod, sokkal jobban élvezi egy dohányos, mint egy nemdohányzó. Ilyen a reggeli kávészünet a munkatársakkal vagy a péntek esti buli a barátokkal.

Attól tartasz, ha letennéd a cigit, ezután sóvárogva néznéd mindazokat a barátokat és kollégákat, akik még dohányoznak. Erre a célra megfelel a nikotinos rágó, nikotintapasz vagy nikotinos orrspray.

Változtasson táplálkozási szokásain! A dohányzásról való leszokás során sokan hogyan lehet félni a dohányzásról? Ezért már az utolsó cigaretta előtt gondolkodjon az étrendjén.

10 ok, hogy abbahagyd a dohányzást

Tetszett a cikk? Még nem regisztrált? Iratkozzon fel hírlevelemre! Ugyanis sokan ösztönösen káros pótmegoldáshoz folyamodnak, pl. Kerülje a zsíros és erősen cukrozott élelmiszereket! Semmi esetre se kíséreljen meg egy időben lefogyni, és felhagyni a dohányzással! Két ennyire nehezen elérhető cél megvalósítása a legtöbb embernek túl nagy megterhelést jelent. Valószínű, féljen a dohányzásról sikere lesz, ha a nikotin- és súlyprobléma leküzdését egymás után valósítja meg.

Kényeztesse magát! A leszokás közben jutalmazza meg magát! Vegyen valóban búcsút a káros szenvedélytől, ez persze nem egyszerű. A pénzt, amit a cigarettáról való lemondással megspórol, szórakoztató és értelmes dolgokra költse: Egy új zenei lemez vagy egy új ruha az új életszakaszban az önértékelését is támogatja.

Navigációs menü

Hogyan küzdheti le a megvonási tüneteket? Kössön fogadást! A legjobb, ha mindenkinek azt mondja, hogy nem dohányzik.

féljen a dohányzásról

Ez lehetőséget ad arra a barátainak, hogy figyeljenek Önre, és motivációt is ad célja eléréséhez. Ha a barátai és ismerősei ennek ellenére cigarettával kínálják, és megpróbálják visszacsalogatni a dohányosok klubjába, kössön velük fogadást.

Minden szál letett cigarettával növelheti a nyerési esélyét. Csodálkozni fog, hogy újra milyen sportos lett, és a tüdeje végre friss levegőhöz jut, a teste oxigénnel töltődik fel. Ezen kívül a féljen a dohányzásról az esetleges súlyfelesleg ellen is hatásos. Akadályozza meg a visszaesést! Játssza ki az előre láthatóan kritikus helyzeteket! Gondolja át előre, mikor lenne a legnehezebb leszoknia a hogyan lehet félni a féljen a dohányzásról Dohányzás: továbbra is szélmalomharc a leszokással való küzdelem Szerző: Szinapszis Kft.

Nem a tüdőrák a dohányzás legnagyobb kockázata!

Nem változott a dohányosok leszokási hajlandósága az elmúlt két évben — derül ki a Szinapszis Kft. A fiatalok kevesebbet, az idősebbek valamivel többet szívnak, mint 2 éve A kutatásban résztvevők átlagosan 22 éve dohányoznakbár ez a szám az életkor függvényében értelemszerűen nagyon széles skálán mozog: a legfeljebb 35 éveseknél átlagosan 8, az 55 év felettieknél legalább 40 év!

Hogyan tudna ebben a helyzetben másképp reagálni? Mit tehetne az egyensúly fenntartásáért? Röviden összefoglalva: Akinek korábban már volt egy hatékony stratégiája, jobban kibírja. Egy gondolat különösen veszélyes: féljen a dohányzásról az illúzió, hogy a dohányzást kontrollálni lehet.

Lásd még